недеља, 19. август 2018.

SI UNIQUE SILK - Moda i ornamenti



Ivana Strugarević
Iza brenda SI Unique Silk, stoji mlada akademska umetnica, ali i sposobna preduzetnica, Ivana Strugarević. U želji da svoje ideje, kreativnost i talenat približi ljudima koji cene umetnost i originalnost, Ivana je pokrenula unikatnu kolekciju aksesoara za žene i muškarce. Reč je o elegantnim maramama, kao i maramicama za sakoe, koje su ukrašene raskošnim šarama, baziranim na motivima srednjovekovne ornamentike, koje mlada dizajnerka oslikava ručno, na svili vrhunskog kvaliteta. Dokaz da je odbarala pravi put, jesu komplimenti koje svakodnevno dobija za svoj rad, kao i ugledni klijenti koji joj ukazuju poverenje. Sve to je dodatno motiviše da i dalje aktivno razvija svoj brend i krerira marame za osobe istančanog ukusa.

Po profesiji ste scenograf. Kako se dogodilo da svoj fokus prebacite na modni dizajn i postanete kreator unikatnih marama?

Ideja za oslikavanjem na svili, datira još od Srednje škole za dizajn, gde sam bila na Odseku za odevanje i tekstil. Tada sam za svoj maturski rad oslikala svileni materijal i taj rad je bio veoma zapažen te godine. Nakon toga, dugo nisam radila svilom, iako sam ostala u sferi umetnosti i slikarstva. Završila sam Fakultet za umetnost i dizajn,  a potom počela da radim i kao saradnik u nastavi, na svom matičnom odseku, na predmetima Filmska, Pozorišna i TV scenografija. Ipak, taj posao me nije u potpunosti ispunjavao, a želja da se posvetim slikarstvu i dizajniranju modnih detalja, bila je sve veća. Obrazovanje i radno iskustvo u oblasti scenografije su mi omogućili ogroman  spektar saznanja iz istorije umetnosti, slikanja, crtanja, vajanja, kao i dizajna kostima, tako da sam i to mogla da primenim u svom budućem radu. Dodatno podstaknuta pozitivnim reakcijama ljudi, koji su već do tada imali priliku da vide neke od mojih radova, osmislila sam primenjeni koncept u vidu malih umetničkih dela i na taj način objedinila svoje znanje, talenat i iskustvo u jedan komletan i autentičan modni proizvod. 


Osnovni materijal koji koristite je svila. S obziorom da je reč o unikatnim, ručno oslikanim proizvodima, koliko je rad sa svilom delikatan i kako izgleda proces stvaranja i oslikavanja jedne marame?

Svila je najluksuzniji prirodni materijal i kao takva, savršeno je odgovarala konceptu luksuznog „handmade“ brenda, koji sam želela da stvorim. Slikanje na svili, kao i sama tehnologija, jeste naporan i zahtevan posao, koji iziskuje strpljenje, kreativnost, posvećenost i naravno, ogromnu ljubav. Da bi crtež bio besprekoran, precizan i uredan, takođe je neophodno znanje i iskustvo, ili preciznije rečeno, veština. Čitav proces stvaranja se odvija kao u starim zanatskim radionicama. Svila se najpre šije, zatim zakači na ramove, a potom se, specijalnom bojom za svilu, oslika i osmišljeni motiv. Sledi sušenje koje traje nekoliko sati, nakon čega se marama skida sa ramova, a boja se termički fiksira. U završnoj fazi, marame se peru, suše, peglaju i na kraju pakuju. 


Interesantno je da inspiraciju pronalazite u motivima srednjevekovne ornamentike. Čime ste bili podstaknuti da krenete tim putem?

Želela sam da stvorim sveden i efektan modni detalj. Jednostavan, a moćan. Nešto što niko drugi ne radi i nešto što će biti upamćeno i prepoznato kao jedinstveno i drugačije. A da li postoji nešto moćnije od sopstvenog identiteta, korena, tradicije i bogate istorije!? Shvatila sam da nema potrebe da u bilo čemu drugom tražila inspiraciju, kada mi se konstantno nameću savršeni srednjevekovni ornamenti. Ornamentika me je inspirisala da osmislim svoju šaru, koja podseća na ornamente, ali koja je definitivno plod moje mašte i kreativnosti. Spojila sam tradiciju sa modernom formom, i kao rezultat dobila  SI Unique Silk brend.


Inkorporiranje motiva bogatog kulturnog nasledja u savremeni modni dizajn, podiže modu na viši nivo. Koliko su Vaše kreacije, zapravo, mala umetnička dela?

Svaki SI Unique Silk proizvod je unikatan, pažljivo dizajniran, šiven i oslikan autentičnom SI šarom. Uzimajući u obzir da se svaki primerak dizajnira i oslikava pojedinačno, slobodnom rukom umetnika, bez ikakvog šablona, nemoguće je napraviti dve identične marame. Rađene su po principu umetničke slike, dakle, kao što je svaka slika, umetnost za sebe, tako su i ovo mala umetnička dela, koja nije moguće ponoviti više puta.


Kreirate za žene i muškarce, a okosnicu Vaše ponude čine marame, ešarpe i maramice za sakoe? Da li planirate da plasirate i neke druge modne komade?

Za sada, ne. Možda bi došla u obzir saradnja sa nekim modnim kreatorom, koji već ima svoju modnu liniju i koji se time profesionalno bavi. Tu bi imalo prostora za razmišljanje, ali to za sada nije primarno. Moja ideja je bila da napravim brend luksuznih svilenih, ručno oslikanih modnih detalja, u vidu različitih marama i maramica za odelo. To je nešto što najbolje umem da radim, pa samim tim, želim i da ostanem dosledna svojoj ideji, kako bih na pravi način razvijala i plasirala svoj brend.


Svojim kupcima pružate mogućnost da i sami odaberu dimenziju, boju, vrstu šare i sl. Koliko Vam je ta vrsta interakcije inspirativna u kreativnom smislu?

Postoje standardni modeli, kao i dimenzije, tako da tu nema mnogo izmena. Ukoliko je potrebno nešto drugačije, onda se sa klijentom dogovaram oko detalja, a sve u želji da budu zadovoljni krajnjim rezultatom, jer je meni to najbitnije. Kada nešto iskreno volite, onda vam ništa nije teško. Inače, napomenula bih da mi je posebno drago što imam veliku podršku ljudi koji prepoznaju kvalitet i autentičnost mog rada. U isto vreme, raduje me činjenica da ljudi u vremenu globalizacije i opšte prihvaćenih trendova, sve više čeznu za nečim što je unikatno i drugačije. Si Unique Silk proizvod je namenjen, upravo takvim ljudima. Čast mi je što neke od mojih modela nose diplomate, profesori, uspešni poslovni ljudi, istaknute javne ličnosti... Takodje, moj tim i ja sarađujemo i sa mnogim kompanijama koje žele da uz dobro poslovanje, budu prepoznate i po jedinstvenom stilu, a mi smo tu da im obezbedimo potpuno unikatan proizvod, koji će koristiti kao autentičan poklon za  svoje poslovne partnere...


Gde i kako zainteresovani mogu da se informišu i kupe Si Unique Silk marame?

Proizvodi se mogu naručiti putem Fejsbuk stranice (Si Uniqe Silk - Handmade), kao i Instagram profila (@si.unique.silk). Zainteresovani mogu da posete i sajt www.siuniquesilk.com , kao i da nas kontaktiraju mejlom siuniquesilk@gmail.com


Kako bi predstavili svoj brend nekome ko nije imao prilike da se do sada upozna sa Vašim radom? Po čemu se SI Unique Silk marame izdvajajaju i šta je ono što ih čini jedinstvenim?

Oduvek su me fascinirala umetnička dela manjeg formata. Takvi afiniteti su me i doveli do kreiranja i oslikavanja jedinstvenih modnih detalja, koji imaju umetničku vrednost. Zahvljujući posebno osmišljenoj šari, inspirisanoj srednjevekovnom ornamentikom, SI unique silk proizvodi su dobili karakter autentičnog brenda, za koji sam uverena da može na jedan moderan i kvalitetan način da reprezentuje našu zemlju, kulturu i umetnost, kako ovde, tako i van granica naše zemlje. 


*Tekst je objavljen u ONA Magazinu
Copyrights: Bratislav Mihailović
Fotografije: VINCENT / SI Unique Silk
SI UNIQUE SILK www.siuniquesilk.com

ONA Magazin
 

1 коментар:

  1. Iskreno i brzo financiranje

    Mi smo financijska institucija, posuđujemo pojedincima i tvrtkama u financijskim teškoćama.
    Svi pojedinci ili tvrtke koje mogu poštivati ​​naše klauzule mogu nas kontaktirati samo putem e-pošte kako bi koristili našu financijsku pomoć.
    Naši uvjeti kreditiranja su jednostavni i dobro definirani.
    Sa značajnim kapitalom ispod našeg pojasa, najbolje smo vam pomoći i pomoći vam u rješavanju svih vaših problema. Rokovi se određuju prema mjesečnom proračunu naših kupaca kako bi se olakšala otplata.
    Ako imate projekata za realizaciju ili ako ste u financijskim teškoćama, možete nas kontaktirati poštom bez daljnjeg odlaganja. Uz kamatnu stopu od 2%, pomažemo pojedincima od 5.000 do 2.000.000 €. Također obavještavamo tvrtke istovremeno da se stopa ne mijenja.
    Ako vam je potreban zajam ili ulaganje, kontaktirajte nas putem e-maila.

    E-mail: mariadiosperez@gmail.com

    ОдговориИзбриши