уторак, 10. октобар 2017.

LUZ KASAL / intervju / 17.10.2014.


Luz Kasal, jedna od najcenjenijih španskih pevačica, internacionalnog renomea, nastupiće u Beogradu 18. oktobra, kao specijalna gošća na koncertu slovenačkog kantautora Manjifika. Povod ovog gostovanja je njihova maestralna saradnja na muzici za film “Montevideo, vidimo se”, koja je rezultirala sjajnim numerama “Madrugadas” i “Al viento”. O svojoj predstojećoj poseti Srbiji, odnosno Beogradu, pesmi “Pukni zoro”, ali i o svojoj umetnosti, za srpske medije, govori španska diva, Luz Kasal.

Luz Kasal
Bićete specijalna gošća na koncertu Manjifika u Beogradu, ali to neće biti Vaše prvo gostovanje u Srbiji. Da li ste uzbudjeni pred svoj povratak i šta mislite o srpskoj publici?
 
Moje iskustvo sa srpskom publikom je veoma dobro i iskreno se radujem što ću,  zajedno sa Manjifikom, ponovo imati priliku da se susretnem sa svojim poštovaocima.

Luz Kasal i Manjifiko

Ostvarili ste veoma uspešnu saradnju sa Manjifikom, a pesma “Madrugadas” (Pukni zoro) je postala veliki hit u Srbiji, a i šire. Da li ste to očekivali?

Uspeh bilo koje pesme, u izvesnom smislu, uvek je iznenadjenje. Ali, prvi put kada sam čula pesmu “Madrugadas”, osetila sam izuzetno jaku emociju, tako da me uspeh nije iznenadio. 

Da li pesmu “Madrugadas” izvodite na svojim koncertima širom sveta i kakve su reakcije inostrane publike?

Ljudi uvek pozitvno reaguju kada čuju divnu pesmu. Čak i kada ne razumeju reči ili kada nisu sasvim svesni njene poruke, oni prepoznaju emociju. Takav je slučaj i sa ovom pesmom…


Kako ste odlučili da, kao tekstopisac i izvodjač, uzmete učešće u filmu “Montevideo, vidimo se”?

Odlučila sam iz nekoliko razloga. Pre svega, bila mi je velika čast da budem deo jednog srpskog filma, a bila sam i poneta izuzetnim entuzijazam reditelja Dragana Bjelogrlića. S druge strane, privukla me je saradnja sa Manjifikom. Onog trenutka kada sam čula muziku koju je napravio, znala sam da želim i da mogu da napišem stihove.

Da li ste gledali film “Montevideo” i da li Vam se dopao?

Da, prisustvovala sam premijeri u Beogradu. Podelila sam uzbudjenje i ponos sa publikom, koja je uživala u filmu. 


Postali ste svetski poznati nakon saradnje sa rediteljem Pedrom Almodovarom. Stiče se utisak da je Vaš umetnički i muzički senzibilitet veoma blizak filmskoj umetnosti. Da li volite da pravite muziku za film?

Da, moja karijera, kao i neki od mojih najvažnijih profesionalnih angažmana su blisko povezani sa filmom. Divim se mnogim kompozitorima filmske muzike, poput Vangelisa, Alberta Iglesiasa, Džona Berija i drugih. Zaista je velika čast kada imate priliku da radite muziku za film.


Sada već legendarni film “Visoke potpice”, obležile su nezaboravne pesme “Un ano de amor” i “Piensa en mi”, koje ste upravo Vi otpevali. Kako su nastale ove numere?

To su dve stare pesme. “Un ano de amor” je italijanska pesma iz ’60-ih, čiju je adaptaciju, za potrebe filma, uradio Almodovar, dok je pesmu “Piensa en mi”, komponovao čuveni meksički kompozitor Agustin Lara.

U većini Vaših pesama preovladjuju duboke emocije i strast. Šta Vas, kao autora, najviše motiviše i gde pronalazite inspiraciju?

Moja inspiracija proističe iz moje opservacije ljudi i dogadjaja, ali i iz mog ličnog iskustva.


Vaša interpretacija je izuzetno jaka, ali u isto vreme, umirujuća. Publika voli Vaš glas i oseća emocije koje im prenosite. Koliko je važno za pevača da se poveže sa publikom?

Svaka pesma je drugačija, svaki stil ima svoje karakteristike, a ja živim ono što pevam. Za mene je to način da izrazim svoja osećanja i podelim istinu sa publikom. 

Koji su Vaši trenutni i budući planovi? 

Sve do juna 2015. godine ću biti posvećena koncertnim nastupima, dok ću svoje slobodno vreme koristiti za stvaranje novih pesama.  

Da li možda planirate veliki solistički koncert u Beogradu?

Da, nadam se da će se i to dogoditi.


* Luz Kasal je španska umetnica raskošnog talenta i decentne pojave, čiji glas i interpretacija izazivaju kod slušalaca najrazličitiji spektar emocija. U karijeri dugoj više od tri decenije, objavila je 14 albuma, koji su prodati u preko 6 miliona primeraka. Iza nje su brojni hitovi, kao i priznanja, a jedno od najznačajnijih je svakako Latin Gremi nagrada za životno delo, koju je dobila 2012. godine. Kao pevačica, kompozitor i tekstopisac, saradjivala je sa brojnim svetskim umetnicima. Jedan od takvih je i reditelj Pedro Almodovar, koji joj je širom otvorio vrata internacionalne slave, nakon što je 1991. godine, u njegovom kultnom ostvarenju “Visoke potpetice”, ostala upamćena po interpretaciji pesama “Un ano de amor” i “Piensa en mi”. Srpska publika je slavnu špansku pevačicu najviše upoznala kroz muziku iz filma “Montevideo, vidimo se”. Pored upečatljivog izvodjenja, Kasalova je napisala i stihove za pesme “Madrugadas” i “Al viento”, koje su značajno obeležile ovaj film. Luz Kasal se do sada dva puta susrela sa srpskom publikom. Na premijeri filma “Montevideo, vidimo se”, kao i na manjem koncertu u “Grand kazinu”. 


*Tekst je objavljen u Politici 17. oktobra 2014. godine
Copyrights: Bratislav Mihailović
Photo credits: www.luzcasal.es
 
POLITIKA

Нема коментара:

Постави коментар