Iza brenda Wood
Mood Design stoji mlada dizajnerka Milica Marić. Komadni nameštaj, izradjen od
punog drveta, jeste ono po čemu je prepoznatljiva. Inspirisana estetikom
skandinavskih majstora, ali i srpskom tradicijom, Milica gradi specifičan stil,
koji karakteriše kvalitet, kao i autentičan, moderan, ali sveden dizajn. Komadi
nameštaja sa etiketom WMD postaju sve traženiji na domaćem, kao i inostranom
tržištu, dok o Miličinom radu i talentu svedoče brojne nagrade.
Odrasli ste u
porodici u kojoj se neguje kreativnost, umetnost, ali i stolarski zanat. Koliko
Vas je takav ambijent odredio i trasirao Vaš dalji put?
Od kada znam za
sebe, okružena sam drvetom. Kao mala sam puno vremena provodila kod dede, koji
je imao pravu, starinsku stolarsku radionicu, sa stolarskom tezgom, testericama
i raznim drugim stolarskim alatima. Kasnije, tokom osnovne škole, na časovima
tehničkog obrazovanja, obožavala sam da pravim razne stvari, kako sebi, tako i
drugima. Sve je to uticalo na moj današnji rad.
Vaš talenat je dolazio do izražaja već tokom studija na Fakultetu primenjenih
umetnosti, nakon čega ste se
vrlo brzo predstavili kao samostalni autor, ali i preduzetnik. Kako ste
koncipirali svoj brend i po čemu je on karakterističan?
Nikada mi nije
bilo zanimljivo da radim ono
što rade i drugi. Želela sam da
budem drugačija, da stvorim svoj, prepoznatljiv stil. Uvek me je fascinirao rad
skandinavskih dizajnera s početka XX veka i arhitekata škole Bauhaus. Njihov
pristup nameštaju od drveta je zaista jedinstven. Ipak, nisam želela da pravim
Skandinaviju u Srbiji. Mi smo zemlja drveta i lepe tradicije, pa zašto onda ne
utkati nešto autentično, naše... Svaki WMD komad ima svoju posebnu priču. Pored
kvaliteta, koji je najbitniji, trudim se da predstavim nameštaj na jedan
duhovit način, kroz imena ili neke specifične karakteristike. WMD se prepoznaje
po materijalu, kvalitetu, specifičnoj funkciji, kao i multifunkciji, koja u
potpunosti stavlja nameštaj u službu svojih vlasnika. S tim u vezi, jednom je
neko pametno rekao: ,,Džaba’’ vam dobra stolica, ako niko neće da sedi na njoj”.
Drvo je osnovni
materijal sa kojim radite, dok se komadi koje dizajnirate, izradjuju u malim
serijama ili po narudžbini. Da li ste isključivo okrenuti mašinskoj izradi ili
je i ručni rad zastupljen u odredjenoj meri?
Puno alata i
mašina je uključeno u proces proizvodnje, ali se svaki komad ručno dorađuje.
Mašine su moćna sredstva, bez njih se danas ne može, ali ručna dorada svakom
komadu daje lični pečat i naglašava njegovu lepotu. Svaki WMD komad je ,,prošao’’
i kroz moje ruke. Oni koji se bave ovim poslom znaju da ukoliko pogrešite u
završnoj obradi, ceo proces možete da upropastite. S druge strane, pojedine
komade nekada moram da prilagodim mogućnostima naše proizvodnje i opremi kojom
raspolažemo. Zbog toga, neke ideje ostanu samo na papiru. Ali, stalno se
usavršavam, pospešujem proizvodnju, uključujem nove ljude...
U svojoj ponudi
imate različite, ponekad i (ne)obične komade nameštaja, od stolica i stolova,
pa do ogledala, satova i lampi. Gde se i kako radjaju ideje, šta Vas inspiriše
i kako kupci reaguju na ono što stvarate?
Mislim da mi je
najteže da odgovorim šta me inspiriše, jer toliko živim svoju WMD priču, da u
svemu mogu da pronađem inspiraciju. Kao introvertno osetljiva osoba, teško se
prilagođavam. Čini mi se da me je ta osobina i dovela do toga da svoja osećanja
utkam u svoj rad i da stvorim autentične dizajnerske komade koji se ne
prilagođavaju pojedinačnim potrebama kupaca, već su akcenat u prostoru. Interakcija
sa kupcma me jako raduje. Trudim se da se svakom od njih maksimalno
posvetim, da čujem njihova
mišljenja, pohvale, kritike, to mi puno znači. Posebno bih izdvojila parove, koji
su tek krenuli u zajednički život, mislim da su mi oni najdraži kupci..
Najprepoznatljiviji
komad iz WMD kolekcije je hoklica – pufnica, koja je ovenčana i internacionalnim nagradama. Kako ste došli na
ideju da realizujete ovaj model?
Na svakom komadu
radim najmanje dva meseca, a na pojedinim i po godinu dana. Pufnica je od
početne ideje promenila nekoliko oblika. Prva varijanta je bila skroz ravna,
zvala se Tačka, i uopšte se nije prodavala. Tek kada sam joj dala lični pečat,
pufnasti sedalni deo, pospešila njenu funkcionalnost i dala joj zanimljivo ime,
njena popularnost je počela da raste, a samim tim i prodaja. Pufnicu odlikuje
izuzetna udobnost, i kada sedite na njoj, nemate utisak da sedite na hoklici,
već na stolici. Pored Pufnice, kao najtraženije komade bih izdvojila i WMD sto,
a potom i zidne satove.
Svojim
dizajnerskim komadima ste opremili i pojedine javne prostore. Koliko Vam takva
vrsta angažmana imponuje i da li pomaže u promociji Vašeg brenda?
Ljudima je zanimljivo
kada negde vide WMD nameštaj. Ta vrsta promocije je svakako korisna. U isto vreme, drago mi je kad čujem da
ljudi prepoznaju moj dizajn.
Nameštaj ste
izlagali na brojnim važnim manifestacijama u zemlji i inostranstvu, a za svoja
dizajnerka rešenja ste dobili značajne nagrade. Da li bi neku izložbu ili
priznanje, posebno izdvojili?
Svako priznanje
mi je važno, ali mislim da sam bila najsrećnija kada sam u Italiji osvojila ,,A
design award'' za lampu Lajku Štipaljku. Odlazak u Komo, dodela nagrada u zamku
i ceo svet na jednom mestu, od Indije do Japana. Veličanstveno i nezaboravno
iskustvo.
Dizajn sa potpisom
Vašeg studija, prepoznat je i van granica naše zemlje. Da li planirate da se
intenzivnije posvetite pozicioniranju svog brenda u inostranstvu?
Takvi planovi
postoje i konstantno radimo na njima. Za sada su kupci uzimali po nekoliko
artikala, koliko im transport dozvoljava. WMD komadi su stigli do Londona,
Stokholma, Japana, Austrije, Nemačke, Amerike, Kanade, a nedavno nam je stigao
i pozdrav iz Bangkoka.
U svojoj firmi,
niste samo dizajner, već aktivno učestvujete u svim fazama rada. Da li je, i u
kojoj meri, teško biti mlada žena, pritom umetnica, a u isto vreme i poslovna
žena u „muškom svetu“, a sve to u Srbiji?
Svaki radni dan
mi je drugačiji. U proizvodnji se dešava dosta nepredviđenih situacija, a
probleme treba brzo rešiti, kako bi sve funkcionisalo. Svaki dan mi počinje u 07h,
nakon čega obavezno pročitam po neku stranicu psihološke literature koju volim,
kako bih se koncentrisala i lakše suočila sa različitim problemima i ljudima sa
kojim dolazim u kontakt. Ujutru prvo odem do saradnika koji su van moje
proizvodnje, a onda nastavljam u svojoj radionici. Ovakav način poslovanja, koji
podrazumeva izradu prototipa, kao i rad u malim serijama, dosta je skup, ali se
trudim da cene, koliko mogu, prilagodim našem tržištu. Teško je, ali svako će to
reći za svoj posao. Mislim da sam se navikla na ovaj način i tempo rada, tako
da ne znam kako bih drugačije.
Koji je trenutni
novitet koji dolazi iz Vašeg studija i gde zainteresovani mogu da se upoznaju
sa Vašom ponudom?
Od pre nekoliko meseci radim na
razvijanju novih dizajnerskih komada. Za sada su realizovani stolovi Peščanik i
Avangarda. WMD nameštaj prodajemo u našim salonima u Čačku i Beogradu, ali bih
izdvojila i Sajam nameštaja, na kome svake
godine predstavimo nove komade iz WMD linije. Zainteresovani mogu da posete i
naš sajt www.woodmooddesign.org
*Tekst je objavljen u ONA Magazinu
Copyrights: Bratislav Mihailović
Photo credits: Wood Mood Design
ONA Magazin |
Нема коментара:
Постави коментар