субота, 21. септембар 2019.

DANILO CEROVIĆ - Nova zvezda na modnom nebu



Danilo Cerović je mladi modni dizajner i kostimograf, o kome će se tek čuti. Njegovi glamurozni kostimi i modni crteži inspirisani različitim epohama, privlače veliku pažnju na društvenim mrežama. Potencijal i kreativnost ovog 24-ogodišnjeg momka iz Prokuplja, primetili su i čelni ljudi prestižne Akademije za kostim i modu iz Rima, koji su mu dodelili master stipendiju, kao jedinom stranom studentu. Samo nekoliko dana pred njegov odlazak u Italiju, gde će provesti naredne dve godine, razgovaramo sa ovim perspektivnim i (ne)tipičnim milenijalcem.
 
Danilo Cerović
Posmatrajući Vaše crteže, izvesno je da posedujete izuzetan dar. Kada ste počeli da se bavite crtanjem i od kada datira Vaše interesovanje za modu i modni dizajn?

Crtanjem sam počeo da se bavim jako rano. Moj prvi sačuvan crtež je iz 1997. godine, kada sam imao dve godine. Slično je i sa interesovanjem za modu, tako da slobodno mogu da kažem da sam crtanje i modu zavoleo, maltene i pre nego što sam prohodao.


Vaši crteži, odnosno nacrti kostima, odišu raskošnom estetikom. Da li je glamur ono što Vas inspiriše?

Volim glamur i to se na mojim crtežima jasno vidi. Da se ja pitam, Met Gala bi bila bar jednom mesečno. Nije mi strano ni dizajniranje nosivijih komada, ali najviše uživam u stvaranju visoke mode i glamuroznih kostima.

Scenski kostimi koje dizajnirate su posebno atraktivni. Da li je to segment u kome se najviše pronalazite?

Da, obožavam rad na kostimima. Čak i tokom studija, sve modne kolekcije koje sam radio, imale su jasan koncept, odnosno priču, kojoj se gaderoba prilagodjavala. Nekada se to i ne vidi na prvi pogled, ali tokom višečasovnog crtanja, uvek smišljam odredjene scenarije, što ceo kreativni proces čini još zanimljivijim.


Modni i kreativni uzor pronalazite u autentičnim i jakim ženama iz bliže ili dalje istorije. Šta Vas kod njih privlači, definisan stil, izražena individualnost ili nešto treće?

Uvek su mi bile interesantne one ličnosti, koje uprkos vremenu u kojem žive, uspevaju da se izbore za svoje ciljeve i ideale. Moje glavne inspiracije datiraju još iz starog Egipta i Antičke Grčke. To je daleka prošlost o kojoj postoje odredjena saznanja, ali opet se ne zna baš sve. Samim tim, ostaje dovoljno prostora za maštu i kreaciju...


Zavšili ste Akademiju za tekstil i dizajn u Beogradu, a sada odlazite i na master studije u Rim, na čuvenu Akademiju za kostim i modu, kao prvi i jedini stipendista iz Srbije. Kako ste postali student i stipendista ove prestižne škole?

Taj proces je trajao jako dugo. Od trenutka apliciranja, pa sve do sada, prošlo je više od godinu i po dana. Papirologija je veoma obimna i zahtevna, konkurencija jaka, ali trud i čekanje su se isplatili. Velika je čast dobiti stipendiju, posebno ako se uzme u obzir činjenica da Akademija dodeljuje samo jednu stipendiju studentima iz inostranstva.


Šta očekujete od studija na Akademiji u Rimu i gde vidite sebe po zavšetku, da li ćete se vratiti u Srbiju ili ćete svoju profesionalnu karijeru graditi u inostranstvu?

Od studija u Rimu očekujem da ću svojim talentom i radom ispuniti očekivanja i na najbolji način iskoristiti šansu koja mi se ukazala. A o daljem toku svoje karijere koja, zapravo, tek počinje, još uvek je rano govoriti. Imam puno ideja i planova. Povratak u Srbiju postoji kao opcija, a zavisi od mogućnosti da ovde radim ono što volim i da od toga živim.


Imate li uzore u svetu mode, da li postoji neki dizajner čiji rad posebno cenite?

Uzore nemam, ali ima mnogo dizajnera, a posebno kostimografa, čiji rad izuzetno cenim. Nažalost, većina njih više nije medju živima, ali njihova dela su i dalje prisutna...

Kako gledate na današnju modu i trendove, koliko se ona razlikuje od mode nekada i u kom pravcu se razvija?

Nisam ljubitelj slepog praćenja trendova. Smatram da odevanje treba da bude što individualnije i da nas predstavlja kao jedinke, a ideja trenda se kosi sa tim. Svako vreme nosi odredjeni ,,look“ i sasvim je u redu vodite se time, ali ne po cenu gubljenja ličnog identiteta. Kostimografski posmatrano, interesantna mi je svaka dekada dvadesetog veka, posebno ‘50-te, ‘60-te i ‘80-te godine. U odnosu na današnje vreme, razlika je ogromna. Originalnost je nekada bila važna, garderoba se mahom šila po meri i po nekoj ličnoj ideji. Sada smo uglavnom „osudjeni” na ono što je izloženo u izlozima vodećih svetskih brendova. Naravno, ni to nije loše, samo se treba truditi da tu garderobu iznesemo na što originalniji način.


Pored modnog dizajna, uspešno se bavite i scenskom šminkom, fotografijom, čak i oslikavanjem murala... Da li ćete možda jednog dana objediniti sve svoje talente u jednu profesiju?

Ako bih smislio pravi način da sve to spojim, vrlo rado. Ipak, mislim da je nemoguće posvetiti se svemu tome na podjednakom, profesionalnom nivou. Verujem da sam pronašao pravo zanimanje u kome uživam, tako da planiram da svu svoju energiju usmerim ka dizajnu kostima.


*Tekst je objavljen u ONA Magazinu
Copyrights: Bratislav Mihailović
Photo credits: Danilo Cerović
Instagram: Danilo Indigo Cerović https://www.instagram.com/cerovic_designs/?hl=sr

ONA Magazin


Нема коментара:

Постави коментар