среда, 3. август 2016.

DEJANINE OGRLICE

Dejana Nikolić se bavi izradom i dizajnom nakita, ali i ukrasnih predmeta od drveta. Talenat je stekla rodjenjem, a iskustvo radom, u koji je utkala puno kreativnosti i ljubavi. To je rezultiralo upečatljivim nakitom i drugim asortimanom, koji svojim raskošnim koloritom i cvetnim motivima, asociraju na lepotu, radost i ushićenje životom. 

Za petnaest godina, koliko se bavi izradom ogrlica i drugog nakita, Dejana Nikolić je uspela da svoj hobi, pretvori u profesiju. Oduvek je bila zaljubljenik u lepo, a svoju kreativnost je izražavala od najranijeg detinjstva. Kao i većina devojčica, prvo je ulepšavala svoju mamu, a kada je malo porasla, onda je počela da ulepšava i doteruju sebe. Već tada je pravila šnale, kaiševe, broševe, marame, šalove, rajfove, a kasnije su na red došle i ogrlice! Prvo ih je pravila od glinamola, kao i od školjki koje je vredno skupljala i donosila iz Malog Lošinja. Takodje nisu izostale ni perle, i to one strare, mamine, od češkog stakla. Dejana kaže da joj je oduvek bilo lakše da za sebe napravi nakit, nego da ga kupi. Kada se ispostavilo da se njene kreacije dopadaju i drugim devojkama i ženama, odlučila je da se upusti u avanturu zvanu „proizvodnja“ ogrlica od drveta. One su njen proizvod, autentičan, srpski, zanatski...
 
Dejana Nikolić
„Radim nešto u čemu najiskrenije uživam. Platila bih da to radim. Kad crtam, ja uživam, ali u isto vreme slušam muziku, ponekad i telefoniram... Živim, radim, radim, živim...sve zajedno. Moj rad je moj život. Kad radite i uživate, onda neopterećeno stvarate i uspeh dolazi sam od sebe. A uspeh je kad hiljade ljudi želi da kupi baš moju ogrlicu. Ipak, nikada nisam ništa napravila ili uradila, samo da bih "to nešto" prodala!"
 
Dejanin nakit je prepoznatljiv po jarkim, toplim bojama, raskošnim, cvetnim motivima i neobičnoj vedrini kojom zrači. Pored toga, svi komadi su oslikani rukom i samim tim su unikatni. O vremenu potrebnom za izradu jedne ogrlice, ali i o „šarenoj“ inspiraciji koju pronalazi u ovim, ne baš ružičastim vremenima, Dejana odgovora:
 
"Za izradu svake ogrlice, potrebno je tri dana. Perle prvo bojim, pa iscrtavam i na kraju lakiram. Svaki komad je unikat, a svaka perla je pričica za sebe. Divno je i lako kombinovati boje i dezene, tufnice i cvetiće, štraftice i ružice. Inspiracija je svuda oko nas, pa i u nama, ako umemo da gledamo. Vreme u kome živimo nije nimalo ružičasto, ali tom sivilu i neukusu moramo da prkosimo bojama, šarenilom, vedrinom, lepotom, osmehom, ukusom i stilom.“
 
Iako ogrlice imaju svoje posebno mesto, u Dejaninoj ponudi se mogu naći i narukvice, mindjuše ili prstenje, sve uradjeno u istom stilu. Pored nakita, ona oslikava i pravi, razne druge figure od drveta, poput babuški, svećnjaka ili posebno interesantnih uskršnjih jaja. Prepuna ideje i kreativnog žara, Dejana konstantno proširuje svoju ponudu i ulepšava svet sebi i drugima.


“Inspiriše me apsolutno sve što me okružuje. Želim mnoge stvari da napravim, želim sve da ulepšam i oplemenim. Tako se i rodila želja da pored ogrlica pravim i babuške, iscrtavam drvena jaja, svilene marame, nameštaj, lampe, svećnjake, tekstil... Neko živi "minimalistički" u minimalističkim prostorima, sa malo boja, malo oblika, malo stvari, s malim željama i sa malo vremena. Ja živim s puno boja i oblika, s puno želja, elana i puno vremena.”

 
Ljubitelji unikatnog nakita i rukotvorina, za sada imaju priliku da se upoznaju sa Dejaninim kreacijama, putem njene oficijelne FB strane „Dejanine ogrlice“. Pitamo je na kakve reakcije nailazi?

„Društvene mreže doprinose širenju informacija, pa je tako, putem Interneta, mnogo ljudi saznalo za mene i moj rad. Dobar glas se daleko čuje, a i dobre slike se brzo prenose... Svaki "lajk" se vidi i računa. Zahvaljujući Internetu, moje ogrlice imaju svoje poklonike i kupce u Dubaiju, Minhenu, Čikagu, Torontu, Sidneju, Hong Kongu... Simpatično je i to da su „Dejanine ogrlice“ postale poput opančića ili flaše rakije, originalan poklon-suvenir iz Srbije, za nekoga ko živi u inostranstvu.“
 
Zahvaljujući svom nesumnjivom talentu i osećaju za estetiku, Dejana je uspela da od svog hobija napravi mali, ali uspešan biznis, iako joj to nije bio prevashodni cilj. Ipak, sebe i dalje više vidi kao kreativca i zaljubljenika u lepo, nego kao „biznis ženu“.
 
„Interesovanje za moje ogrlice sve više raste. Kupuju ih devojke i žene, mladići za devojke, muškarci za žene, mame za ćerke... Od toga može da se zaradi prosečna plata. Mislim da je danas u Srbiji, veoma bitno podsticati proizvodnju, bilo čega. Pristalica sam tvrdnje da ne može da se proda jedino ono što se ne proizvede. S druge strane, ja nisam ekspert za cifre, administraciju, kalkulaciju... Ja sam ekspert za inspiraciju.”


S obzirom na bogatu i raznovrsnu ponudu, kao i izvesnu „umetničku“ etabliranost, spontano se nametnulo pitanje, o potencijalnom postavljanju izložbe, na kojoj bi Dejana mogla „uživo“ da predstavi svoju bogatu kolekciju radova. Ipak, ova mlada žena je i na to imala veoma interesantan i „skroman“ odgovor. 
 
"Čovek je ono čime se bavi". Ja se bavim dizajnom, a nisam dizajner, takodje i crtam, a nisam umetnik. Izložbe su za umetnike, one prave. Volela bih, "kad porastem", da budem umetnik.“


*Tekst je objavljen u ONA Magazinu
Copyrights: Bratislav Mihailović
Photo credits: Dejana Nikolić - privatna arhiva

2 коментара: