субота, 7. јануар 2017.

JEDINSTVENA BB


Brižit Bardo
Brižit Bardo je legendarna filmska glumica i jedan od najvećih seks simbola 20. veka. U svojoj karijeri, zabeležila je preko 40 uloga, od kojih je svakako najpoznatija rola u njenom debitanskom filmu “I Bog stvori ženu”. Pored toga, predstavila se i kao pevačica, a njen emotivno-poslovni odnos sa kompozitorom Seržom Gensburom, rezultirao je čuvenom pesmom “Je t'aime..moi non plus”. Zahvaljujući nesvakidašnjoj lepoti i raskošnom seksepilu, postala je jedna od najvećih zvezda svog doba i žena zbog koje su muškarci, ali i celokupna javnost, padali na kolena. Udavala se četiri puta, a u drugom braku sa glumcem Žakom Šarijeom, rodila je sina Nikolu. Početkom ’70-ih, kada je bila na vrhuncu slave, odlučila je da se povuče, i svoj život posveti višem cilju – zaštiti životinja. Danas je Brižit Bardo predsednica fondacije koja nosi njeno ime i jedan je od najaktivnijih boraca za prava životinja. Nedavno je napunila 80 godina i samo povremeno se pojavljuje u javnosti. Ipak, njen život i harizma atipične zvezde, ne prestaju da intrigiraju javnost. Iako veoma retko daje intervjue, čuvena B.B. je pristala na ekskluzivni razgovor za srpsko izdanje magazina “Grazia”. Direktna i koncizna, prema nekim temama rezervisana, slavna glumica je podelila svoja razmišljanja sa srpskim čitaocima.
 
Vaš put ka uspehu, započeo je modelingom, a potom poznanstvom sa Rože Vadimom i filmom „I Bog stvori ženu“. Da li ste očekivali enormnu, internacionalnu slavu koja je usledila?

Naravno da nisam! Oduvek sam živela od danas do sutra i nikada se nisam projektovala u budućnost.

Saradjivali ste sa najznačajnijim rediteljima i glumcima svog doba. Ko je od njih ostavio najjači utisak na Vas?

Reditelji Anri Žorž Kluzo, Klod Otan-Lara, Mišel Devil su bili veoma važni u mom životu, ali takodje i Rože Vadim i Luj Mal.


Vaša filmska karijera je bila izuzetno uspešna, a i publika Vas je obožavala. Ipak, Vi niste uživali u svemu tome. Zašto ste odlučili da napustite film kada ste bili na vrhuncu slave?

Zato što sam smatrala da je došlo vreme da brinem o životinjama koje sam još od malena htela da zaštitim.

Ljubav je veoma važan segment Vašeg života. U svojoj autobiografiji “Inicijali B.B.” ste vrlo otvoreno pisali o svojim vezama sa Vadimom, Ginterom Saksom, Seržom Gensburom i drugima. Ko je od njih imao najpozitivniji uticaj na Vas i pored koga ste se osećali posebno?

Svaki od muškaraca u mom životu mi je nešto doneo, i nečemu me je naučio.


U svom životu ste imali priliku da upoznate mnoge slavne, pa i istorijiski značajne ličnosti, poput Dalija, De Gola i mnogih drugih. Kakav su utisak ostavili na Vas i da li ste naučili nešto od njih?

Uvek vam laska kad upoznate talentovane i svetski poznate ljude, ali ih nisam dovoljno upoznala da bih nešto naučila od njih.

Bili ste sex simbol ‘50-ih i ‘60-ih godina, ali ljudi i dalje govore o Vašoj senzualnoj lepoti, plavoj kosi i prirodnom seksepilu. Da li mislite da je lepota blagoslov ili teret za ženu?

Lepota je čarobno čudo s dva lica.


Kada ste napunili 40 godina, slikali ste se obnaženi za Playboy magazin. Bilo je to jedno od najprodavanijih izdanja u istoriji ovog magazina, ali u isto vreme i veoma hrabra odluka za to vreme. S obzirom na Vašu izjavu: Mogu me zvati grešnicom, ali ja sam u miru sa samom sobom”, pretpostavljam da nikada niste marili za mišljenja puritanaca?

Ne, nikad me nije bilo briga šta će drugi misliti o meni.

Uvek ste sledili svoje srce, bili veoma otvoreni i oslobodjeni inhibicija. Da li ste takvi i danas i koliko Vam je u životu važna sloboda?

Svoju slobodu sam sama sebi stvorila, ali nemam slobodu, jer sam rob slike koju drugi imaju o meni.


Kako gledate na današnje vreme? U kom pravcu se kreće svet i gde vidite sebe u svemu tome?

Pravo rasulo. Strašni verski ratovi se nastavljaju, protiv Islama između ostalog. Divljaštvo je osvojilo svet, a svetski državnici su nedodirljivi. Nema nikakvog autoriteta.

Živimo u vremenu Reality TV programa i instant zvezda. Šta mislite o današnjoj filmskoj industriji, svetu zabave i medijima?

Ne mislim ništa o tome, jer me to uopšte ne zanima.


Nikada niste bili zainteresovani za plastičnu hirurgiju. Kakvo je Vaše mišljenje o ženama koje se priklanjaju ovom trendu, koji poprima razmere epidemije?

Mislim da su te žene glupe.

Postoji samo nekoliko legendarnih glumica koje su posebne i bezvremenske. Vi ste definitivno jedna od njih. Koja je tajna Vaše neprolazne slave?

Nikad nisam jurila za slavom, sama je došla i mnogo mi smeta.


Vaš stil i izgled konstantno inspiriše mnoge umetnike, modne dizajnere i zabavljače, širom sveta. Kako se osećate kao muza i ikona moderne pop kulture?

Mrzim savremenu umetnost i kulturu. Uostalom, mrzim sve što je savremeno.

Volite životinje i strastveni ste borac za njihova prava. Do sada ste postigli mnogo na tom polju, pa me interesuje koje su trenutne aktivnosti Vaše Fondacije?

Ako budete pročitali novine koje će izaći 8. septembra, sve ćete saznati. (Glumica je uputila otvoreno pismo vladi Francuske, kao i francuskim medijima, u kome zahteva zabranu ritualnog klanja životinja kao i zatvaranje klanice konja. Napomenula je da je to jedna od njenih poslednjih želja. Prim. Aut.)


Jednom ste rekli: “Svoju lepotu i mladost sam dala muškarcima, a iskustvo i mudrost poklanjam životinjama”. Koliko životinja trenutno imate i da li su one bolji “partneri” od muškaraca?

U mojoj Fondaciji ih ima oko 1000, a kod kuće ih imam 30-ak. Punim baterije pored svojih životinja i tu nalazim snagu i hrabrost koja mi je potrebna.

Živite izmedju Pariza i St. Tropea. Kako Vaš život danas izgleda i da li Vam ponekad nedostaju gluma i film?

Nemam nostalgiju. Živim život koji sam izabrala i savršeno mi odgovara.

Kada bi imali mogućnost da svoj život počnete iz početka, da li postoji nešto što bi želeli da promenite i zbog čega?

Ništa ne bih menjala.


Kako ili po čemu bi voleli da ostanete upamćeni?

Volela bih da me pamte kroz moju posvećenost i brigu o životinjama.

Imate jako puno poštovalaca u Srbiji. Da li ste nekad bili u Srbiji ili bivšoj Jugoslaviji i da li nešto znate o ovoj zemlji?

Ne poznajem Srbiju, ali znam da je ta država puno propatila. Moja agentkinja, koju sam zvala "Mama Olga" je bila Srpkinja i došla je u Francusku kao politička izbeglica. Zvala se Olga Horstig-Primuž. Često mi je pričala o lepotama svoje zemlje, očiju punih suza.

Da li imate neku poruku za čitaoce i svoje obožavaoce u Srbiji?

Srbi su veoma hrabri ljudi, obrazovani i veliki patrioti. Osećam izuzetno poštovanje prema njima i puno nežnosti, jer smo na neki način slični. Zato ih od srca pozdravljam i kažem: "Živela Srbija!".

Brižit Bardo, 2014. godine

Dobiti intervju od velikih svetskih zvezda, nije nimalo jednostavno. Još ukoliko je reč o ličnostima koje se retko pojavljuju u javnosti i nisu previše otvorene prema medijima, onda je taj proces duplo teži. Legendarna glumica Brižit Bardo pripada upravo toj kategoriji slavnih osoba. Ipak, zahvaljujući ljubaznosti njenih saradnika, pristala je na ekskluzivni intervju, ali uz uslov da na pitanja odgovori pismenim putem. Kada su odgovori stigli, usledilo je iznenadjenje. U maniru „stare škole“, slavna B.B. je sve odgovore uredno ispisala rukom i na kraju ih verifikovala svojim potpisom i datumom. U brzom vremenu visoke tehnologije i umišljenih zvezda i zvezdica, krajnje redak i neobičan gest. Ali šta drugo i očekivati od jedinstvene i neponovljive Brižit Bardo, žene čije je ime velikim slovima upisano u istoriji svetske kinematografije i pop kulture.


*Tekst je objavljen u magazinu GRAZIA
Copyrights: Bratislav Mihailović
Pomoć pri realizaciji intervjua, prevodilac za francuski jezik Ana Ćurković
Photo credits: Brigitte Bardot par Manuel ; La Fondation Brigitte Bardot ; BM








Нема коментара:

Постави коментар