субота, 28. јануар 2017.

BLACK - Britanska modna priča



Moderno, digitalno doba u kome živimo, nametnulo je nove postulate u gotovo svim oblastima, a posebno u segmentu komunikacije i marketinga. Iskusni kažu, ukoliko niste prisutni na Internetu, odnosno na društvenim mrežama, praktično ne postojite. To se posebno odnosi na oblast biznisa i trgovine. Zato i ne čudi podatak, da se sve više kompanija u svetu, intenzivno okreće tzv. digitalnom marketingu, odnosno plasmanu i prodaji svojih roba i i usluga, isključivo putem Interneta. Jedna od njih je i britanska modna marka BLACK, koja je od strane britanskih medija, svrstana medju 50 najuspešniji web kompanija u oblasti mode i lepote. Specijalno za ONA magazin, razgovaramo sa kreatorima modnog brenda BLACK, Polom Rivs i Tobijem Lougom. 
 
Pola Rivs i Tobi Loug

Kompanija BLACK je osnovana 2006. godine, kao mala porodična firma. Inicijator, osnivač i vlasnik je Pola Rivs, koja je u saradnji sa svojim sinom Tobijem Lougom, uspela da izgradi uspešan modni brend, baziran na kvalitetu, udobnosti i luksuzu. A sve je počelo sasvim slučajno, tokom Polinog boravka u Indiji, gde se upoznala sa vrhunskim, prirodnim materijalima i tradicionalnim načinom izrade odevnih predmeta od kašmira, vune i svile. Posebno su je fascinirali tzv. prsten šalovi, izradjeni od najfinijeg kašmira, imponzantih dimenzija 2x1 metar, koji su bili tako vešto ispleteni, da ih je Pola uporedila sa umetničkim delom. Svesna važnosti očuvanja tradicije, kao i zanatskih veština koje se prenose sa generacije na generaciju, odlučila je da pokrene modni brend, koji će kupcima moći da ponudi kvalitet, eleganciju, ali i jedinstveni način izrade. 


BLACK je akronim nastao od reči koje se odnose na crnu boju, kao imperativ stila i elegancije, zatim na luksuz i modne aksesoare, ali i na zanatsku proizvodnju i ručnu izradu, kao posebno važan segment našeg koncepta. Filozofija našeg poslovanja je bazirana na kvalitetu i luksuzu koji traje, a ne na modnim trendovima koji se menjaju i blede. Od prsten šalova izradjenih od kašmira, sa kojima smo počeli, razvili smo čitavu kolekciju odevnih predmeta i modnih detalja za žene i muškarce. Mi kombinujemo neprolaznu klasiku sa modernim dizajnom i kreiramo vrlo šik komade, koji zadovoljavaju kupce sa istančanim ukusom.“ – objašnjava Pola Rivs svoju poslovnu strategiju. 


Jedna od karakteristika ovog modnog brenda, jeste i tesna saradnja sa nekoliko malih firmi, uglavnom iz Italije, koje su zasnovane na porodičnoj manufakturi i višedecenijskom iskustvu. Spoj britanskog dizajna i italijanske modne tradicije, kvaliteta, kao i umeća, rezultirala je vrhunskim odevnim komadima, izradjenim od najfinijeg kašimira, vune, kože, krzna ili svile. 


„Uglavnom saradjujemo sa firmama, sa kojima delimo iste vizije, ali i sa kojima možemo da razvijemo dugotrajan poslovni odnos, baziran na poverenju. Pored odevnih predmeta, koji su osnova naše ponude, proizvodima i detalje za kuću, kao i nakit. Trudimo se da zadovoljimo različite potrebe naših vernih kupaca. Od kada se 2010. godine, moj sin Tobi, priključio poslu, brend je dobio i jednu sasvim novu dimenziju. Tobijev uticaj je posebno primetan u okviru muške kolekcije, ali i u kreiranju novog vebsajta, koji je osnova naše komunikacije sa kupcima.“ – kaže Pola. 


Tobi Loug je mlad poslovni čovek, koji je svojim svežim i modernim idejnim konceptom, privukao širi krug potrošača i ujedno približio BLACK mladjoj populaciji. Danas se nalazi na poziciji direktora ove on-line firme i ima vrlo jasnu viziju poslovanja.

„Od početka smo bili vodjeni idejom, da stvorimo brend koji će imati svoj lični pečat u svim aspektima poslovanja. To se ne odnosi samo na naš asortiman, već i na poseban odnos sa poslovnim saradnicima, a pre svega kupcima. Pola i ja lično odgovaramo na sve zahteve i mailove, i trudimo se da izgradimo odnos baziran na poštovanju, poverenju i kvalitetnoj usluzi. Zahvljujući svemu tome, imamo veoma dobru reputaciju, ne samo u Velikoj Britaniji, već i širom Evrope, Amerike i Australije, o čemu svedoče i brojni pozitivni komentari naših kupaca.“ – ljubazno objašnjava Tobi.


Ipak, ono po čemu se BLACK dodatno izdvaja, jeste isključivo on-line prodaja, zasnovana na digitalnom marketingu, kao sveprisutnijem konceptu savremenog poslovanja. S obzirom da je upravo Tobi bio ključni zagovornik ove ideje, bar kada je BLACK u pitanju, zamolili smo ga da nam iznese svoja iskustva:


„Postoji više faktora, zbog kojih smo se odlučili da plasman našeg brenda, bude baziran na metodama digitalnog marketinga. Pre svega, ovakva vrsta poslovanja je dinamičnija i efektnija od tradicionalnog načina promocije i prodaje, jer omogućava prodavcima da reaguju u realnom vremenu, u skladu sa tržišnim trendovima i drugim spoljnim faktorima. Analitički gledano, tu je i mogućnost preciznog uvida u on-line aktivnosti, koje se odnose na broj zabeleženih poseta našem sajtu, na osnovu čega razvijamo strategije, kako bi poboljšali vidljivost, kao i dostupnosti našem veb-portalu. I na kraju, web prodavnica, podrazumeva daleko manje režijske troškove, jer mi nemamo rentirane prostore, kao ni stalno zaposleno osoblje. To je značajna ušteda, koja nam daje mogućnost da više novca investiramo u kvalitet svojih proizvoda, a potom i da ih plasiramo na tržište po prihvatljivim cenama. Kupci to cene i prepoznaju, što se potvrdjuje i kroz ostvaren profit.“ 


* Tekst je objavljen u magazinu ONA 
Copyrights: Bratislav Mihailović
Photo credits: BLACK




Нема коментара:

Постави коментар